Rahat İngilizce Eğitim Seti


16 Ağustos 2012 Perşembe

Üniversite Bölümü Meslek İçin Kader Mi -1

Bir süre önce sizlere insparkus kariyer planlama ve danışmanlık hizmetlerinin ücretsiz başlangıç paketiyle ilgili detaylı bilgi vermiştim. Bugünkü yazımda, İnsparkus kariyer koçlarından Özlem Sarıoğlu'nun bir yazısını paylaşacağım. Özlem Sarıoğlu'nun Üniversitede okuduğumuz bölüm belli o halde benim kaderim belli düşüncesi üzerine kaleme aldığı yazıya yakından bakalım.

ozlem-sariogluOkul yaşamı bizlere (yapısı gereği) “derslerine çok iyi çalış, seni bunlar yaşamda bir konuma getirecek” telkinini verir durur. Etrafımızda, “okulda çok kötü bir talebeymiş ancak hayatta oldukça başarılı olmuş” misallerini işitmiş olabilirsiniz. Gene de aklımızda bir yer sürekli “Ben zaten okulda da aritmetikten hiç bir şekilde çakmazdım.” benzeri ifadeler kullanmaya devam eder. Mesleki hayata başlangıç yaptığımız zamana kadar, 10 kadar yıl farkında olduğumuz tek bir yaşam şekli talebe olmaktır.

Hal bu olunca; gelecek planlarımıza okulda aldığımız puanlar ile üniversitede eğitim gördüğümüz bölüm perspektifinden bakarız hep. Psikolojiye ya da tarihe ilgili olmasına rağmen, sadece “Türkçeden güzel not alamıyorum; fizikte idare ederim” diye fen-matematik tahsili görmüş insanlarla karşılaştım.

Kendim de çok farklı sayılmam: Uluslararası İlişkiler eğitimi aldım. Meslek tercihimi yaparken uluslararası ticarete danışmanlık hizmeti verme ihtimali bulunan iş alanına meylettim. Sadece o “uluslararası” sözcüğünden dolayı alanıma uygun olacağını değerlendirdim. Arzu ettiğim hayata uygun olup olmadığını değerlendirmeden.

Yirmili yaşlarınıza dek yaşamınızın tüm yatırımını, üniversite tahsiliniz için ayırdığınız zaman, üniversitede tahsil ettiğiniz bölümün haricinde bir iş alanına gidebileceğinizi düşünmek dahi istemiyorsunuz. Ayırdığınız bütün birikimi ziyan etmek gibi geliyor ki ifadesi dahi oldukça ürpertici. Halbuki daima ifade ediyorum: hiçbir tecrübe buhar olup uçmuyor. Sizi siz yapan parçacıklardan biri olup yerini buluyor.

Uluslararası İlişkiler’den mezun oldum. Alman Dış Politikası öğrendim, Fransız İhtilali’nin sebeplerini biliyorum: her ikisini de mesleğimde hiç bir şekilde kullanmadım. Ayrıca, strateji üretirken neye dikkat edilir’i, gerçekleşen bir olay öbür olayları -hem de uzun yıllar boyunca- ne şekilde etkiler’i işte bu derslerle öğrendim. İşimi kurarken, insanlara koçluk yaparken, şirketlere kişisel gelişim eğitimi planlarken daima bunlardan yararlandım.

Fakültede eğitim gördüğünüz bölüm sizlere bir biçimlenme sağlıyor. O formasyonu süzüp, tecrübelerinize katıştırın, hayatınızı biçimlendirirken yararlanın. Öbür yandan hayatınızı biçimlendiren tek bir kriter olmasına müsade etmeyin.


Özlem Sarıoğlu

0 yorum:

Yorum Gönder

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Buy Coupons