Rahat İngilizce Eğitim Seti


20 Şubat 2013 Çarşamba

Şarkı Dinleyerek İngilizce Öğrenmek

Bugünkü yazımda oldukça enteresan bir meseleyi sizinle paylaşmak istiyorum. Effortless English yöneticisi AJ Hoge öğrencilerinin kendisine sordukları bir soruyu cevaplıyor. Şarkılarla İngilizce öğrenmek iyi bir fikir mi? İngilizce şarkılar dinleyerek İngilizce öğrenme durumu kulağa hoş geliyor.
 
Lakin bu gerçekten güzel bir yöntem midir? İngilizce şarkılar dinlemek, İngilizce konuşmayı ilerletebilir mi? Hemen şimdi hemen aşağıdaki video klibi seyredip AJ Hoge’un işte bu konudaki görüşlerini öğrenelim. (Videonun alt tarafında, Türkçe tercümesini bulabilirsiniz.)

İngilizce Şarkılarla İngilizce Öğrenebilir miyim?




Merhaba, ben Effortless English öğretmeni AJ Hoge. Şimdi bir öğrenci suali hakkında konuşalım. İşte bu sorumuz: İngilizce öğrenmek için şarkıları kullanabilir miyiz?

Bu hakikaten oldukça çok yöneltilen bir soru. Bir çok öğrenci bu konuyu bana soruyor: AJ, İngilizce öğrenmek için şarkıları kullanabilir miyim? Çünkü bu gerçekten eğlenceli ve hoş görünüyor değil mi? Tabi, size hak veriyorum. İngilizceyi geliştirmek amacıyla şarkılar dinlemek kulağa hoş geliyor.

Benim cevabım hoşunuza gitmeyebilir ama ben hayır diyorum. İngilizce öğrenmek adına şarkıları kullanmayın. Eğer İngilizce şarkı dinlemek hoşunuza gidiyorsa problem değil, İngilizce şarkıları dinleyin. Ama büyük bir olasılıkla şarkılar, İngilizce dinleme ve konuşma yeteneğinizi pek fazla ilerletmeyecektir. Ama niye?

İşte bunun birinci nedeni, İngilizce şarkıları anlamak epeyce zordur. İtiraf etmek gerekirse, ben şarkıları dinlediğimde çoğu zaman sözcükleri anlamıyorum. Şarkıcının ne dediğini anlamak oldukça zordur. Sözcükler, sık sık anlaşılmıyor. Bunun sebebi şarkıyı söyleyenler sık sık sözcüklerin telaffuzunu değiştirerek okurlar. Şarkılar normal günlük anlatım gibi değildir. Adı üstünde onlar konuşmuyor, şarkı söylüyorlar.

Muhtemelen siz de bu durumu kendi dilinizdeki şarkılardan biliyorsunuz. Kendi dilinizdeki şarkıları dinlediğinizde arada bir ne dediğini anlamayabilirsiniz. Kısacası bu birinci problemimiz: Şarkılarda kullanılan sözcükleri anlayabilmek çoğu zaman oldukça zordur.

2. problem, kelimeleri anlasanız bile, anlam bütününü yakalayamazsınız. Cümleleri anlayamazsınız. Ben bile sık sık genel anlamı yakalayamıyorum. Çünkü şarkılardaki ifadeler şiir gibidir. Bazen açık bir anlam olmaz. Bir çok farklı sözcükler mecazi olarak kullanılır. Belki şarkı sözlerini yazan kişi dahi gerçek anlamı bilmiyordur.

Sonuç olarak bu yöntem İngilizce öğrenmek için çok iyi bir yöntem değildir. Çünkü anlamadığınız bir şey dinlemenin sizlere çok yararı olmaz. Telaffuz doğal konuşmadan farklıdır ve sözcüklerle cümleler gerçek anlamlarından farklı bir şekilde kullanılmıştır. Şarkı sözleri şiir gibidir, günlük İngilizce diyalogları gibi değildir.

İşte bu nedenlerle şarkılarla İngilizce öğrenme düşüncesi, güzel bir düşünce değildir. İşte bu zaman israfından başka bir şey değildir. İngilizcenizi geliştirmek amacıyla, gündelik yaşamda kullanılan, orjinal İngilizce konuşmaları dinleyin. Sesli kitapları, hikayeleri dinleyin. Hatta bu videodaki tarzda konuşmaları dinleyin. Veya gerçek İngilizce konuşmalar bulunan başka video klipleri dinleyin. Bu daha faydalıdır.

İngilizce dinlemek için normal konuşma İngilizcesine odaklanın, şarkılara değil. Keyif almak için şarkılar dinleyebilirsiniz. Ama şarkıları İngilizce çalışmalarınızın haricinde değerlendirin.
Bugünkü videomuz bu kadardı. Effortless English programıyla alakalı ayrıntılı bilgi için internet sitemizi ziyaret etmek için buraya tıklayın.

İngilizce Öğreten Şarkılar


sarkilarla-ingilizce-ogrenmek
Bu konuda AJ Hoge’a kesinlikle katılıyorum. İngilizce şarkılar dinlemek, İngilizcenizi geliştirmez. Bununla birlikte normal şarkılar değil belki ama İngilizce öğrenenler için hususi olarak üretilmiş bazı şarkılar faydalı olabilir.

Bunlar İngilizceyi geliştirmek için özel olarak bestelendiği için gramer ve ayrıca kelime bilgisini ilerletmede değerlendirilebilir. İşte bu şarkılardan bir kaçını dinlemek ve incelemek için burayı tıklayın.

0 yorum:

Yorum Gönder

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Buy Coupons